3 December 2011

Tompurinazou


Kuala Lumpur, Mei 1998

Aku tergopoh-gopoh menuju ke lif, menumpang naik ke pejabat yang tertera alamatnya dalam surat yang ku pegang. Pegawai yang menandatangani surat ini harus aku temui. “Mesti ada kesilapan”, getus hatiku. Sesungguhnya surat yang baru ku terima ini amat merisaukan. Mengapa perlu aku? Bukankah aku sudah menolaknya. Malahan aku sanggup mengeluarkan tabungan ku untuk membayar yuran pengajian serta sara hidup sebagai pelajar selama setahun. Atas alasan, aku tak ingin perkara ini terjadi. Tapi bagaimana mungkin ini terjadi.
         Gerak langkah ku disusun mengikut tempo, kekadang aku berlari-lari mencari-cari bahagian pejabat serta nama pegawainya. Mata ku liar membaca setiap tanda arah. Masalah ini perlu segera diselesaikan!

emmm... terpaksa delete dulu sbb ini belum siap sepenuhnya lagi.....

3 comments:

  1. Part II akan menyusul kemudian... mengalu-alukan komen sbb mau masuk lagi pertandingan sayembara menulis cerita guru cemerlang..

    ReplyDelete
  2. Nazri, teruskan berkarya... aku mungkin agak tersekat disini, terlalu banyak kekangan terutamanya masa... apa yg kamu tulis di sini, walaupun ianya adalah cerita drpd pengalaman harian, sgt menarik. boleh dijadikan karya yg bernilai komersial jika rentetan ceritanya dapt dihubungkaitkan....tahniah....

    ReplyDelete
  3. terima kasih... coretan-coretan dalam nie dah dikompilasikan dan di murnikan. saya dah hantar untuk menyertai pertandingan menulis cerpen guru cemerlang... terima kasih atas sokongan dan galakan.

    ReplyDelete