7 August 2011

Bila bermula...

.. "nak kena pantau?"
...  "jemaah nazir dengan pengarah?"
...."Bila?"
Persoalan ini terus berlegar hampir dua minggu dalam kalangan pensyarah IPG kampus Kent. Tak terkecuali jua aku. Bermula la... kerja-kerja mengemas kini semua fail, folio, hasil kerja pelajar, KKP, tugasan, projek segalanya perlu dikemas kini. mujur la bulan puasa, jadi tak perlu difikirkan sangat soala makan. Namun bila petang... mula la nak mencari itu, ini untuk dibuat juadah berbuka. Untuk seminggu nie, aku yang ala-ala 'beauty Sleep" (tido awal) dah terpaksa bersengkang mata sehingga 1-2 pagi semata-mata menyiapkan semua kerja-kerja yang "asal siap" untuk 3 tahun yang lepas. Semuanya perlu kemas dan berada dalam keadaan yang sepatutnya dalam semua 24 Folio peribadi aku. Syukur, hari ni dah siap 90% dan aku berdoa bukan esok la tetamu yang ditunggu itu berkunjung. Agar sempat aku siapkan 10% yang masih berbaki. Pesan pada diri ku sendiri, "lain kali kerja tu disiapkan dalam keadaan baik & bukannya sekadar siap pada masa itu saja"

No comments:

Post a Comment