6 January 2012

Seminit menjadi sehari, tak terasa beribu langkah yang telah ditinggalkan

"Meja tu bila nak dikosongkan" satu pertanyaan yang membuatkan aku tersenyum tanpa sebarang jawapan. Dalam kesibukan aku melayani persoalan demi persoalan tentang bila aku mula menyambung pelajaran dan mula bercuti. Pertanyaan tentang Perjawatan aku, kenaikan pangkat aku sebagai PC tak terganggu kah dengan keputusan aku menerima HLP. Aku menjawab dengan ikhlas.. namun soalan cepu emas ini membuka mataku bahawa.. "Aku kini Pelajar"

Makanya, hari ini aku perlu untuk mempercepatkan proses mengosongkan meja tersebut bagi memberi ruang kepada rakan-rakan ku yang lain untuk mengisinya. Tak salahkan diaorang jua, sebab dalam keadaan ruangan bilik yang terhad, bila ada yang dapat menyambung pelajaran atau yang dapat berpindah atau yang bertukar jabatan maka ia memberi ruang yang lebih luas. Tambahan pula sesi persekolahan sudah 3 hari bermula, bererti bahawa sepatutnya aku lebih sedar akan keperluan aku untuk mengosongkan tempat itu. Walau apapun, aku memohon maaf atas kelewatan tersebut. InsyaAllah, isnin, meja itu dah boleh digunakan.

No comments:

Post a Comment