10 January 2012

Sesekali....

Sesekali terasa jua kemeriahannya... namun sering kali jua terasa terasing. Walau apapun, kepastian tentang sesuatu keputusan itu amat penting.

Selalu aku berpesan pada diri ini :'Sesekali menongkah arus, jangan takut pada ombak yang melanda. Sesekali angin bertiup, jangan takut terbangkan layang-layang. Dan sesekali terjatuh, jangan takut untuk terus melangkah.." Sesungguhnya kita perlu mensyukuri apa yang telah dikurniakan-Nya.

Sesekali, kita terlupa bahawa, kita mengharapkan sesuatu tetapi apabila kita mendapatnya, seringkali jua kita meminta untuk diberi pilihan.
Sesekali, kita mendengar dengan penuh rasa gembira kegembiraan orang lain, dan seringkali jua lah kita berdoa agar kita jua mendapat sebaiknya.  Namun, apa kita memperolehnya, kita seringkali jua meminta diberi pilihan.

Terdetik dihati kecil, "mengapa sesekali begitu, kita seringkali melakukannya?"

Tahniah buat semua rakan sejawat yang menerima kenaikkan pangkat, yang telah berjaya untuk menyambung pelajaran di universiti serta tidak lupa jua buat yang akan menghadiri temuduga Biasiswa HLP. Yakinlah dengan pilihan itu, jangan sesekali ragu-ragu kerna kita seringkali terlepas peluang yang tersedia.(pesan pada diri sendiri jua). ha ha ha




No comments:

Post a Comment